طرز پخت پیتزای سیر و استیک

یکی از پیتزاهای متفاوت و خاص که طعم آن با پیتزاهای دیگر فرق دارد، پیتزا سیر و استیک است!
مهم نیست قالب پیتزا مربعی استفاده کنید یا قالب پیتزا مثلثی، این نوع پیتزا می تواند به شکل مربع، دایره و… سایر اشکال مورد نظر شما تهیه گردد.
همان طور که از نامش پیداست، مواد اصلی این پیتزا سیر و استیک است. اما نحوه پخت آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم دستور تهیه آن را در اختیار شما قرار دهیم. مهم ترین نکاتی که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم عبارتند از:
• طرز تهیه پیتزا استیک رستورانی
• طرز تهیه پیتزا سیر و استیک ناپولیتن
• طرز تهیه پیتزا سیر و استیک باگت
• بهترین پیتزا سیر و استیک

طرز تهیه پیتزا استیک رستورانی

به طور کلی برای تهیه پیتزا سیر و استیک رستورانی، به بیکن سرخ شده یا فیله گوساله و سس سیر نیاز داریم.

مواد لازم برای خمیر و نان پیتزا استیک به سبک رستورانی عبارتند از:

  •  آرد: 2 پیمانه برای دو نفر یا به میزان لازم
  •  نمک: به مقدار لازم
  •  بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
  •  شکر: 3/1 لیوان دسته دار
  •  شیر: 2/1 لیوان دسته دار
  •  پودر مخمر: 2 قاشق چا خوری
  •  روغن زیتون: 2/1 لیوان دسته دار

مواد لازم برای پیتزا استیک و سیر

  • فیله گوساله ورقه شده: تقریبا 400 گرم
  • سیر: 4 تا 5 حبه
  • پنیر پارمسان: 50 گرم
  • جعفری تازه: 50گرم
  • پنیر پیتزا: تقریبا 400 گرم
  • فلفل دلمه: 1 عدد
  • روغن زیتون: به میزان لازم
  • ادویه: به مقدار لازم

مراحل تهیه بهترین پیتزا سیر و استیک

اگر زمان کافی ندارید، می توانید از خمیرهای آماده که در بازار موجود است استفاده نموده و با خرید یک قالب پیتزا باکیفیت از تولید کننده قالب پیتزا شروع به پخت این پیتزای خوشمزه کنید.
اما چنانچه مایل هستید خودتان صفر تا صد پخت پیتزا استیک و سیر را انجام دهید، در این بخش دستور تهیه خمیر حرفه ای را برای شما قرار داده ایم.

  • تهیه خمیر پیتزا

ابتدا پودر مخمر و 1 قاشق غذاخوری شکر را در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید. حالا آب ولرم را به این مخلوط اضافه کرده و 10 دقیقه در جای گرم قرار دهید تا به این ترتیب خمیر مایه عمل بیاید.
پس از گذشت این زمان، حالا می توانید نمک و آرد را به مخلوط اضافه کرده و با دست شروع به ورز دادن خمیر کنید.
ابتدا ممکن است خمیر به دست شما بچسبد؛ اما پس از اضافه کردن روغن زیتون و کمی ورز دادن، خمیر کم کم جمع می شود.
حالا خمیر آماده شده را در یک ظرف قرار داده و یک ساعت زمان بدهید تا خمیر استراحت کند. این مرحله در ایجاد یک خمیر باکیفیت و ترد اهمیت بسیاری دارد.

  • اضافه کردن مواد پیتزا

پس از درست کردن خمیر، نوبت به اضافه کردن مواد لذیذ و خوشمزه پیتزا می رسد.
ابتدا تکه های گوشت گوساله را به شکل نازک و فیله ای برش زده و آن را داخل یک ظرف قرار دهید. حالا باید سیرهای ورقه شده و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و یک ساعت در داخل یخچال بگذارید تا به خوبی مزه دار شود.
می توانید سس سیر را نیز برای خوشمزه تر شدن این غذا تهیه کنید ؛ برای این کار باید جعفری را به همراه سیر، پنیر پارمسان، روغن زیتون، نمک، فلفل و کره در داخل دستگاه غذاساز ریخته و چند ثانیه هم بزنید تا یک سس غلیظ به دست بیاید.
ورقه های گوشت گوساله که در داخل یخچال قرار داده بودید و حالا به خوبی مزه دار شده را در داخل ماهی تابه قرار داده، کمی روغن زیتون اضافه و به خوبی سرخ کنید. توجه داشته باشید که گوشت را بیش از حد تفت ندهید؛ چرا که باعث سفت شدن آن می گردد.
حالا خمیر که به خوبی پف و استراحت کرده را با وردنه پهن کرده و آن را بر روی قالب پیتزا مربعی یا قالب پیتزا مثلثی و انواع دیگر که در خانه دارید پهن نمایید.
سس سیر که خودتان درست کردید را بر روی خمیر پخش کرده و پنیر پیتزا را به آن اضافه نمایید.
سپس تکه های گوشت سرخ شده و فلفل دلمه ای های خرده شده را بر روی پیتزا بریزید. در پایان نیز برای طعم بهتر کمی ادویه و آویشن به آن اضافه نمایید.

  • پخت پیتزا سیر و استیک

فر را از بیست دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. حالا قالب پیتزا را در داخل آن قرار داده و به مدت 20 دقیقه زمان بدهید تا خمیر به خوبی برشته و لبه های آن طلایی شود.
در پایان نیز با روشن کردن گریل یک پیتزا سیر و استیک رستورانی طلایی خواهید داشت.

طرز تهیه پیتزا سیر و استیک ناپولیتن

بسیاری از افراد به دنبال طرز تهیه پیتزا سیر و استیک ناپولیتن هستند. باید بگوییم که پیتزا ناپولیتن در اصل یک نوع جدید از پیتزا است که در شهر ناپل ایتالیا درست می شود. شما برای تهیه این پیتزا به سس پیتزا، گوجه فرنگی، ریحان و پنیز موزارلا نیاز دارید.
اما می توانید در صورت علاقه به طرز تهیه پیتزا سیر و استیک ایتالیایی، کمی سیر و استیک نیز به این مواد اضافه کرده و طعم جدیدی را تجربه کنید.

طرز تهیه پیتزا سیر و استیک باگت

برای پخت این پیتزا می توانیم همان مراحل بخش قبلی را در تهیه مواد پیتزا تکرار کنیم؛ با این تفاوت که به جای درست کردن خمیر از نان های باگت استفده نماییم.
در واقع به منظور تهیه پیتزا سیر و استیک باگت، ابتدا باید نان باگت را با وردنه باز کرده و به خوبی پهن کنیم. حالا سس کچاپ را بر روی نان ریخته و آن را روی سطح به خوبی پخش می کنیم.
حالا پنیر پیتزا را ریخته و دیگر مواد تهیه شده را اضافه می نماییم.
در نهایت پیتزا آماده شده را به مدت 15 دقیقه در فر قرار می دهیم تا به خوبی پخته و برشته شود. نوش جان!
راستی! اگر به دنبال طرز تهیه پیتزا سیر و مرغ هستید نیز می توانید به جای گوشت گوساله از تکه های باریک مرغ استفاده کنید و از طعم جدید لذت ببرید.

بهترین پیتزا سیر و استیک

به پایان مطلب طرز تهیه پیتزا سیر و استیک رسیدیم. در این مطلب تلاش کردیم یک دستور خوشمزه و هیجان انگیز برای شما آماده کنیم و تمامی فوت و فن های این پیتزا را به شما یاد بدهیم تا با درست کردن آن بتوانید یک روز عالی با بهترین پیتزا سیر و استیک را
در کنار عزیزان خود سپری کنید.
شما می توانید با سفارش قالب پیتزا باکیفیت از مجموعه ثامن (رشید) بدون نگرانی بابت چسبیدن خمیر به قالب و… به تهیه و پخت انواع مختلف پیتزا بپردازید. فراموش نکنید پخت بهترین پیتزا سیر و استیک علاوه بر مهارت و توانایی شما تا حدود زیادی به قالب پیتزا باکیفیت نیز بستگی دارد.

این مجموعه با بیش از ۲۵ سال سابقه در تولید قالب پیتزا و کته پز و توری پیتزا و همکاری با بهترین و بزرگترین مجموعه های رستورانی و فست فود های معروف در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به شما می باشد.
به منظور ثبت سفارش قالب های پیتزا برای درست کردن بهترین پیتزا سیر و استیک، همین حالا از طریق بخش تماس با ما با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *