آموزش پخت پیتزا در ماکروویو

ماکروویو

برای پخت غذا در مایکروویو از اشعه و امواج و در مایکروفر از گرما برای این فرآیند استفاده میشود. اگر کم حوصله و عجول هستید به شما مایکروویو را پیشنهاد می دهیم. در کل تفاوت این دو دستگاه در گرمادهی یا حرارت‌دهی خلاصه می‌شود.اگر فرصت کافی برای پخت یا گرم کردن غذا را دارید، مایکروفرها گزینه‌ بهتری هستند. یکی از مزایای مایکروفر حفظ طعم طبخ بهتر مواد غذایی است.

در مایکروویو با توجه به نوع متفاوت پخت و استفاده از اشعه مایکروویو، بعضی از افراد بر این باورند که اشعه مایکروویو در‌هنگام پخت غذا می‌تواند برای سلامت انسان مضر باشد؛ اما بسیاری از تحقیقات این شایعه را نقض کرده‌اند و آن را بی‌اساس می‌دانند.

اشعه مایکروویو نوعی تابش الکترومغناطیسی با طول موج یک متر تا یک میلی‌متر یا به عبارتی دیگر فرکانس‌های بین ۳۰۰ مگاهرتز (یک متر) تا ۳۰۰ گیگاهرتز (یک‌ میلی‌متر) با طول موج‌های کوتاه است که می‌توان آن را برای گرم کردن غذاها مورد استفاده قرار داد.

درحالی‌که مایکروفرها تنها به المنت مجهز هستند و مدت زمان بیشتری را برای گرم کردن غذاها نیاز دارند. علاوه‌براین به یاد داشته باشید که از مایکروویو صرفاً برای گرم کردن غذاها استفاده می‌شود اما در مقابل، می‌توان مایکروفر را به‌عنوان دستگاه‌هایی تمام‌عیار برای پخت بسیاری از غذاها درنظر گرفت.

مزایای استفاده از مایکروویو

از جمله مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– پخت سریعتر غذا

– با توجه به زمان کوتاهتر پخت مقدار بیشتری از موادغذایی مفید و ویتامینها در غذای پخته شده باقی خواهند ماند.

– صرفه جویی در هزینه و وقت

– نیاز کمتر به ظروف و در نتیجه شستشوی کمتر

پخت پیتزا در مایکروویو

 پیتزا یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه جهان است، که در سراسر دنیا طرفداران مخصوص به خود را این غذا دارد. شما به کمک بهره گیری از وسیله ها و تجهیزات مختلف و مرتبط با آشپزخانه به راحتی می توانید در منزل یک پیتزای فوق العاده خوشمزه و لذیذ درست کنید. اغلب افرادی که قصد پخت این غذا خاص را دارند، معمولا فر نداشته و از پخت این غذا در منزل صرف نظر می کنند. در صورتی که شما به کمک مایکروویو این کار را به راحتی در منزل بدون کوچک ترین مشکلی می توانید انجام دهید. پخت پیتزا در مایکروویو به صورت سریع و آسان می باشد.

زمان و دمای پخت پیتزا در مایکروویو

 اگر شما نیز به پخت این غذا توسط مایکروویو علاقه مند هستید، باید ابتدا طرز تهیه آن را در مایکروویو را یاد بگیرید. به طور کلی پخت پیتزا در مایکروویو بسیار راحت و آسان تر از فرهای آشپزخانه می باشد و شما برای شروع پخت باید ابتدا ۵ الی ۳ دقیقه قبل از قرار دادن پیتزا جهت پخت مایکروویو خود را باید گرم کنید، تا پیتزای شما بلافاصله پس از قرار گرفتن در مایکروویو پخته شود.

بهترین درجه حرارت برای پخت قسمت های مختلف پیتزا ۱۸۰ درجه سانتی گراد می باشد و شما در این حرارات متوسط می توانید پیتزای خود را به صورت ۱۰۰ درصدی بپزید. پس از قرار دادن پیتزا در مایکروویو با توجه به اندازه آن و ضخامت لایه ها می توانید مدت زمان پخت را کاهش یا افزایش دهید.

اما به طور کلی بهترین مدت زمان برای پخت کامل پیتزا در مایکروویو ۸ الی ۱۰ دقیقه می باشد، که این زمان به برند تولید کننده ماکروویو شما نیز کاملا بستگی دارد. همچنین در انتها پس از اتمام مدت زمان پخت می توانید ۲ الی ۳ دقیقه پس از خاموش کردن مایکروویو پیتزا را خارج نکرده و اجازه دهید، بیشتر خمیر آن با گرمای مایکروویو نرم و پف کند. در انتها می توانید پیتزای خود را از مایکروویو خارج کرده و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید. به کمک یک مایکروویو می توانید به راحتی مانند یک آشپز حرفه ای در منزل پیتزای خوشمزه بپزید.

پخت پیتزا در مایکروویو در۵ دقیقه

 گاهی اوقات شما به دلایل مختلف وقت کافی جهت پخت تکمیلی پیتزا خود در داخل مایکروویو را ندارید. بهترین راهکار در این مواقع کاهش مدت زمان پخت حداکثر تا ۵ دقیقه می باشد. برای این کار شما می توانید پیتزا را قبل از پخت در طبقه های اول قرار دهید و درجه حرارت را از ۱۸۰ درجه به ۲۰۰ درجه افزایش دهید. در این حالت شما مدت زمان پخت را کاهش می دهید و پیتزای شما به سرعت پخته می شود و شما می توانید در مدت زمان کوتاهی پیتزای خود را بپزید. اگر تمامی مراحل و نکات لازم را رعایت کنید، قطعا در انتها شما یک پیتزای لذیذ و بی نظیر خواهید داشت.

طرز تهیه پیتزا در مایکروویو

پخت این غذا در داخل مایکروویو از اصول و قوانین خاصی پیروی می کند، که شما باید آن را رعایت کنید. چون در غیر این صورت قطعا مراحل پخت به درستی سپری نشده و پیتزای شما طعم خوبی نخواهد داشت و حتی پخت کامل صورت نمی گیرد. برای پخت اصولی و استاندارد پیتزا در مایکروویو مراحل زیر را باید طی کنید:

  • ابتدا مایکروویو خود را روشن کرده و سپس درب آن را محکم ببندید، تا هوا هنگام پخت به داخل آن نفوذ نکند.
  • در مرحله بعدی تنظیمات لازم را اعمال کنید، تا پخت را شروع کنید.
  • مایکروویو در درجه حرارت های مختلف می تواند پیتزا را بپزد و این نکته به شما بستگی دارد، که چه حرارتی را جهت پخت در نظر بگیرید.
  • پس از قرار دادن پیتزا در مایکروویو به هیچ عنوان به صورت مداوم درب آن را باز نکنید، تا پیتزای شما به صورت دقیق و کامل پخته شود.
  • پس از خارج کردن پیتزا و اتمام پخت بلافاصله مایکروویو خود را خاموش کنید.

 

اگر شما تمامی مراحل ذکر شده بالا را به درستی رعایت کنید، قطعا در انتهای کار می توانید پیتزای مخصوص به خود را در منزل به بهترین شکل ممکن بپزید. رعایت اصول حاکم بر پخت پیتزا در مایکروویو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و شما باید به این نکته توجه کاملا کافی داشته باشید. اگر می خواهید مثل یک آشپز حرفه ای پیتزا بپزید، بهره گیری از مایکروویو را فراموش نکنید.

این دستیار حرفه ای بهترین ها را برای شما هنگام پخت به ارمغان می آورد. همچنین مصرف انرژی بسیار کمی دارد و شما با پرداخت هزینه های کاملا جزئی می توانید یک مایکروویو حرفه ای و اورجینال تهیه کنید و مشغول طبخ و پخت غذاهای مختلف بدون کوچک ترین دردسری شوید.

 

 

کیفیت پخت و طمع ، مزه پیتزا به قالب آن بستگی دارد .برای خرید انواع قالب های پیتزا ما به شما فروشگاه آنلاین ثامن (رشید) را معرفی می کنیم.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *