تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی| پیتزا فروشی |

تعریف پیتزا فروشی

اسم. مکانی که در آن پیتزا درست می شود، فروخته می شود یا خورده می شود. پیتزایا کلمه دیگری برای رستوران پیتزا یا پیتزا فروشی است – مکانی که در آن پیتزا درست می شود، فروخته می شود و به مشتریان سرو می شود. اصطلاح پیتزا از محصول پیتزا و پسوند -eria گرفته شده است که در انگلیسی از ایتالیایی به “place of” ترجمه می شود. پیتزا به دلایل مختلف یکی از محبوب ترین غذاها در جهان است. ساخت آن نسبتاً ارزان و آسان است، همه کاره، راحت است و می‌توان آن را متناسب با سلیقه‌های مختلف سفارشی کرد. پیتزا نیز یک غذای اجتماعی و غذای راحتی است که خاطرات خوشی را برای بسیاری از افراد تداعی می کند.

پیتزا بر اساس ریشه شناسی، “Vocabolario Etimologico della Lingua Italiana” نشان می دهد که پیتزا از گویش pinza از pinsere لاتین به معنای کوبیدن یا مهر زدن می آید. ریشه شناسان دیگر پیشنهاد می کنند که مربوط به کلمه لمباردی bizzo یا pizzo است که به معنای دهان خوری است و با کلمه انگلیسی bite مرتبط است.

 

تجهیزات پیتزا فروشی

پیتزا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاها در سرتاسر کشور، هم در رژیم‌های غذایی و هم در گفتگوهای ما یک عنصر اصلی است. تقریباً برای هر ذائقه یک پیتزا فروشی وجود دارد .اگر آماده باز کردن یک پیتزا فروشی هستید، این لیست تجهیزات پیتزا فروشی لوازمی را که برای شروع سرو پیتزاهای خوشمزه به مشتریان وفادارتان نیاز دارید، مشخص می کند. بعنوان یک مرجع ، می توانید از لیست تجهیزات پیتزا فروشی ما استفاده نمایید.

1.فر پیتزا

هنگام انتخاب تجهیزات، فرهای پیتزا یکی از اولین مواردی هستند که باید به آن توجه کنید. فر پیتزای مناسب به اندازه خمیر یا رویه‌هایتان برای طعم و مزه پیتزای شما بسیار مهم است، زیرا انواع اجاق‌های پیتزا که انتخاب می‌کنید، سبک پیتزا را تعیین می‌کنند. هر فر سبک و طعم متفاوتی از پیتزا تولید می کند، علاوه بر این، فضای پیتزافروشی شما نیز در انتخاب فر پیتزا مناسب نقش دارد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام فر را بخرید، مطمئن شوید که چقدر فضای در آشپزخانه شما در دسترس است و تقریباً چه تعداد سفارش ممکن است مغازه شما پر کند. اگر فضایی برای آشپزخانه در فضای باز دارید، می توانید یک فر پیتزا در فضای باز نیز در نظر بگیرید.

در زیر، لیستی از انواع مختلف فرهای پیتزا را تهیه کرده ایم :

فر پیتزای آجری: اگرچه استفاده و نگهداری از آن به مهارت بیشتری نیاز دارد، اما فر آجری روش سنتی پخت پیتزا است و طعم دودی و هیزمی به آن می‌دهد.

فر پیتزا نقاله: ایده آل برای پیتزا فروشی هایی که مقادیر زیادی پیتزا را در بازه زمانی کوتاه تولید می کنند، اجاق های پیتزا نقاله چندین پیتزا را در فر روی یک تسمه نقاله چرخانده اند.

فر پیتزا کانوکشن: بر خلاف سایر اجاق های پیتزا، اجاق های همرفتی از هوای گرم استفاده می کنند که به طور یکنواخت در سراسر فضا پخش می شود تا پیتزاها را بپزند. نتیجه این روش پیتزا با پنیر ترد، قهوه ای و پوسته خمیری نرم است.

اجاق پیتزای رومیزی: به عنوان یک نسخه مینیاتوری از یک اجاق گازی یا اجاق همرفتی، یک اجاق پیتزا روی میز با طراحی فشرده خود باعث صرفه جویی در فضا می شود و در عین حال پیتزای با کیفیت تولید می کند.

2.آماده سازی خمیر پیتزا

بهترین پیتزاها با خمیر عالی شروع می شوند، بنابراین ابزارهای مناسب برای تهیه خمیر پیتزا برای موفقیت پیتزا فروشی شما ضروری است. اگرچه دستور خمیر پیتزای شما باید محرمانه و منحصر به پیتزافروشی شما باشد، اما تجهیزاتی مانند یک خمیر مخلوط کن تجاری و یک کابینت صاف کننده برای ایجاد و آماده سازی خمیر استاندارد مورد نیاز هستند. صرف نظر از سبک پیتزا، ضروری ترین تجهیزات آماده سازی خمیر پیتزا شامل خمیرگیرهای تجاری، تقسیم کننده های خمیر، ورق ها، گردگیرها و نگهداری مناسب خمیر است.

3.ظروف پخت پیتزا

هنگامی که زمان آن است که پیتزای آماده شده خود را در فر قرار دهید، استفاده از ظروف پخت پیتزا به پخت یکنواخت پیتزای ترد کمک می کند. لیست ما از ظروف پخت پیتزا تضمین می کند که همه چیزهایی را که برای پخت پیتزای خود به آن نیاز دارید در اختیار دارید.

سنگ پیتزا: سنگ پیتزا یکی از لوازم جانبی پیتزا با استفاده آسان است که از موادی مانند سرامیک یا سنگ ساخته شده است. در طول پخت رطوبت را جذب می کند تا اطمینان حاصل شود که پیتزای شما ترد و یکنواخت پخته می شود.

تابه های پیتزا: تابه های پیتزا به شکل دهی پیتزا در حین پخت کمک می کنند. انواع مختلفی از تابه پیتزا وجود دارد، بنابراین یکی را انتخاب کنید که مطابق با سبک پیتزای مورد نظر شما باشد.

کاردک پیتزا: ین وسیله به شکل یک بیل صاف، هنگام اضافه کردن، چرخاندن و خارج کردن پیتزا از فر داغ، ایمنی شما را تضمین می کند.

صفحه و دیسک پیتزا: به عنوان یک زیر مجموعه تابه پیتزا، صفحه یا دیسک پیتزا به شما کمک می کند تا پوسته شما هنگام پخت یا نمایش پیتزا ترد بماند. با این حال، تابه‌ها دارای سطوح سوراخ‌دار هستند تا هوای بیشتری عبور کند و رطوبت اضافی را از بین ببرد.

جداکننده های تابه پیتزا: برای صرفه جویی در فضا در آشپزخانه شلوغ خود، جداکننده های تابه پیتزا به شما این امکان را می دهند که پیتزاهای از قبل آماده شده را در تابه های پیتزا بچینید تا زمانی که برای پخت آماده شوند.

4.یخچال پیتزا

یخچال پیتزا یکی از اجزای حیاتی در راه اندازی پیتزا فروشی است. بسیاری از اجزای پیتزا مانند خمیر، پنیر، گوشت های اغذیه فروشی و سس پیتزا ، باید تا زمان استفاده در دمای کمتر از 40 درجه فارنهایت نگهداری شوند. در نتیجه، یکی از جنبه‌های کلیدی آماده‌سازی غذا و توانایی شما برای برآورده کردن سفارشات، به داشتن یک یخچال و فریزر خوب متکی است.

5.میزهای آماده سازی پیتزا

میزهای تهیه پیتزا با ایجاد یک مکان متمرکز برای مواد اولیه و کار آماده سازی، به ساده سازی فرآیند تهیه پیتزا کمک می کند. علاوه بر داشتن سطح صاف برای مونتاژ پیتزاها، دارای کابینت های یخچالی و جا ظروف برای مواد شما نیز می باشد. این کار همه چیزهایی را که برای درست کردن پیتزا نیاز دارید، سازماندهی شده، تازه و در دسترس کارکنان شما نگه می دارد که سفارشات را تکمیل می کنند و در زمان و فضای گرانبها در آشپزخانه صرفه جویی می کنند.

 

 

کیفیت پخت و طمع ، مزه پیتزا به قالب آن بستگی دارد .برای خرید انواع قالب های پیتزا ما به شما فروشگاه آنلاین ثامن (رشید) را معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *