مقایسه جامع پیتزا امریکایی با اروپایی

اگر از آن دسته افرادی هستیدکه علاقه مند به تجربه طعم های مختلف پیتزا در قالب پیتزا مستطیل یا انواع دیگر هستند، حتما می دانید میان پیتزا آمریکایی با اروپایی تفاوت هایی است و این دو مثل هم نیستند.

بنابراین در این مطلب تصمیم گرفتیم با جزییات طعم و نحوه تهیه این دو پیتزا بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

5 تفاوت مهم پیتزا امریکایی با اروپایی

امروزه شاهد تاثیر فرهنگ امریکایی بر غذاهای ایتالیایی و بالعکس هستیم. به این شکل که مهاجران ایتالیایی که به ایالت متحد آمده اند، با طبخ غذاهای مخصوص و سرو در رستوران ها سبب افزایش محبوبیت غذاهای ایتالیایی در میان مردم آمریکا شده اند.

و اما مهم ترین تفاوت های پیتزا ایتالیایی (اروپایی) و آمریکایی عبارتند از:

  1. مواد

مواد پیتزا آمریکایی و پیتزا ایتالیایی با هم تفاوت دارند که همین باعث تفاوت در طعم هر کدام می گردد.

در طرز تهیه پیتزا ایتالیایی از مواد ساده مثل: آرد، آب، پودر مخمر و روغن زیتون و پنیر موتزارلا استفاده می شود. در مدل ایتالیایی خبری از گوشت نیست.

اما مواد پیتزا آمریکایی شامل: انواع گوشت مثل بیکن و استیک، سبزیجات و دیگر مخلفات در قالب پیتزا مربعی یا قالب پیتزا مثلثی است.

 البته هر دو پیتزا بسیار محبوب و خوشمزه بوده و طرفداران خاص خودشان را دارند.

  1. خمیر

در پیتزا ایتالیایی عموما برای درست کردن و عمل آمدن خمیر زمان بیشتری صرف می شود؛ گاها ممکن است تا 3 روزخمیر را نگه دارند تا پف کرده و دارای بافت سبک تری شود.

همچنین سرآشپزهای ایتالیایی پیتزای ناپلی را با آرد ۰۰ تهیه می کنند.

اما اگر در آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا آمریکایی دیده باشید، متوجه می شوید که از انواع مختلف آرد استفاده می شود. لازم به ذکر است بهتر است قالب پیتزا را از تولید کننده قالب پیتزا حرفه ای تهیه نمایید تا نگرانی بابت چسبیدن خمیر به آن نداشته باشید.

  1. سس

یکی از تفاوت های بارز پیتزا اصیل ایتالیایی و آمریکایی در سس آن ها است. سس پیتزا اصیل ایتالیایی سبک و کمی تند بوده و متشکل از سیر، گوجه و سبزیجات می باشد.

اما در انواع آموزش طرز تهیه پیتزا آمریکایی می بینیم که از نوعی سس کچاپ یا گوجه استفاده می شود.

  1. نحوه پخت

تفاوت دیگر پیتزا امریکایی با اروپایی در نحوه پخت است. پیتزا آمریکایی در فر صنعتی پخته می گردد، اما پیتزا ایتالیایی اصل به طور سنتی و در تنور پخته می شود.

چنانچه طرز تهیه پیتزا ایتالیایی خوشمزه و پرطرفدار را نمی دانید پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش پخت پیتزا مارگاریتا را مطالعه نمایید.

  1. پنیر

در هنگام پخت پیتزا ایتالیایی هرگز سرآشپزها از پنیر رنده شده استفاده نمی کنند؛ بلکه از پنیر موزارلا دی بوفالو استفاده می نمایند. این پنیر از شیر گاومیش تهیه شده و به شکل توپی بر روی پیتزا ریخته می شود که در نهایت آن را به یک پیتزا بی نظیر تبدیل می کند.

اما پیتزا آمریکایی علاوه بر اینکه دارای سس های سنگین تری هستند، پنیر بیشتری نیز دارند.

پیتزای محبوب شما کدام است؟ اروپایی یا آمریکایی؟

به پایان مطلب مقایسه جامع پیتزا امریکایی با اروپایی رسیدیم. امیدواریم این مطلب راهنمای مفیدی به منظور تشخیص این دو پیتزای جذاب و هیجان انگیز برای شما باشد.

همچنین برای آشنایی با نحوه پخت و طرز تهیه پیتزا آمریکایی نیز می توانید مطلب طرز تهیه پیتزا دیترویت را مطالعه کنید.

اما… یک سوال مهم! انتخاب شما کدام است؟ آیا از آن دسته افراد هستید که به دنبال پیتزا آمریکایی خوب در تهران یا شهرهای دیگر ساعت ها زمان می گذارید تا رستوران و فست فود مورد علاقه خود را پیدا کنید؟ یا از جمله کسانی هستید که پیتزا ساده ایتالیایی را ترجیح می دهند؟

به هر حال فراموش نکنید در کنار سفارش پیتزا به سفارش قالب پیتزا نیز بپردازید. شاید زمانی که وقت و حوصله کافی داشتید، به فکر پخت یک پیتزا خانگی ایتالیایی یا آمریکایی افتادید! چرا که نه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *