نکات جامع تهیه پیتزای خانگی

محبوبیت پیتزای خانگی

پیتزا خانگی یکی از لذیذترین غذاهای خانگی است که تقریباً در هر خانه‌ای سرو می‌شود. پخت پیتزا در خانه بسیار ساده و راحت است و مواد اولیه نیز به‌راحتی در دسترس هستند. برای درست‌کردن پیتزا خانگی، نیاز به سس پیتزا، پنیر و مواد موردعلاقه مانند گوشت، سبزیجات و ماست دارید. پس از آماده‌کردن تستو و پهن کردن آن، سس پیتزا و مواد دلخواه روی تستو قرار داده می‌شود و سپس با پنیر پوشانده می‌شود. پیتزا خانگی می‌تواند به‌صورت فوری پخته شود یا در فر و مایکروفر آماده شود. با میل‌کردن پیتزا خانگی، می‌توانید لذت یک غذای خوشمزه و ساده را تجربه کنید و از لحظات خوشی با خانواده و دوستانتان تجربه کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

آرد سفید قنادی: ۱ لیوان

ماست: نصف لیوان

بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه خمیر 

برای شروع کار آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط کنید و کنار بگذارید. ماست را داخل یک کاسه گود و مناسب بریزید و با چنگال کمی هم بزنید. سپس آرد را با الک کم کم به ماست اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود. بعد از اینکه خمیر کاملا جمع شد و به دست نچسبید، آماده است. توجه داشته باشید که اگر ماست شما شل یا آبدار باشد، باید آرد بیشتری اضافه کنید تا خمیر جمع شود.

مراحل پخت پیتزای خانگی

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه و خانگی ، ابتدا باید پیاز را شسته و پوست آن را بگیرید. سپس آن را به‌صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس یک تابه مناسب را در نظر بگیرید و آن را با کمی روغن روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. پس از آن، پیازها را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها کمی پخته شوند.

سپس گوشت چرخ‌کرده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و خوب تفت دهید. با انجام این مراحل، مواد اصلی برای تهیه پیتزای خوشمزه و خانگی را آماده کرده‌اید.

مرحله دوم

در مرحله دوم، ابتدا قارچ‌ها را با آب شسته و سپس به‌صورت ورقه‌ای خرد می‌کنیم. سپس قارچ‌های خرد شده را درون یک تابه مناسب قرار می‌دهیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب قارچ‌ها به طور کامل تبخیر شود. در این مرحله، شعله را به حداکثر می‌رسانیم تا قارچ آب نیندازد.

مرحله سوم

باید توجه داشت که استفاده از ظروف تفلون برای حرارت دادن قارچ‌ها توصیه نمی‌شود؛ زیرا درصورتی‌که این ظروف بدون روغن در معرض حرارت قرار گیرند، خسارت خواهند دید. پس از این مرحله، فلفل‌دلمه‌ای‌های نگینی یا حلقه شده را نیز با روغن به مدت کوتاهی تفت می‌دهیم. در ادامه، ظرف مناسب فر را با کمی روغن چرب کرده و خمیر پیتزا را روی آن قرار می‌دهیم. سپس مقداری پودر آویشن را روی خمیر پاشیده و سس پیتزا را روی آن بمالید. در نهایت، کمی پنیر پیتزا را روی سس ریخته و آن را درون توستر بگذارید.

مرحله چهارم

در این مرحله، پیتزای آماده شده را با گوشت سرخ شده تزئین می‌کنیم و قارچ‌ها و فلفل‌دلمه‌ای‌های خود را روی آن قرار می‌دهیم. همچنین، برای تنوع می‌توانیم از چند عدد زیتون سیاه حلقه شده نیز برای تزئین استفاده کنیم. در لایه آخر، پنیر پیتزا را اضافه می‌کنیم. برای پخت پیتزا، حدود سه یا چهار دقیقه قبل از گذاشتن آن در فر، فر را روشن می‌کنیم تا به دمای مناسب برسد. دمای آن را به ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم می‌کنیم. درصورتی‌که قدرت فر بالا باشد، دمای ۱۳۰ درجه سانتیگراد نیز کافی است.

آخرین محله

در مرحله پنجم سینی حاوی پیتزا را در طبقه وسط توستر قرار می‌دهیم. زمان لازم برای پخت پیتزا بستگی به نوع خمیر پیتزا دارد و می‌تواند بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه باشد.  اگر نمی‌خواهید پیتزا خشک شود، می‌توانید یک مقدار آب را هم درون فر قرار داده و از بخار آن برای جلوگیری از خشک‌شدن پیتزا استفاده کنید.

۵ نکته طلایی برای خوشمزه شدن پیتزا

۱- هنگام تهیه خمیر اگر خمیر را خوب ورز ندهید یا بیش از حد آرد اضافه کنید، در آخر خمیر سفت و خشکی خواهید داشت.

۲- اگر خمیر پیتزای شما خوب نمی‌پزد، به این دلیل است که خمیر را خیلی کلفت پهن کرده‌اید. خمیر پیتزا را باید از قطر نیم سانت کمتر پهن کنید.

۳- برای اینکه پیتزا آب نیندازد، قارچ را از قبل بپزید و بعد روی پیتزا بچینید؛ همچنین از ترس اینکه نان پیتزا خشک شود یا بسوزد، زودتر از زمان موعد پیتزا را از فر بیرون نیاورید.

۴- اگر می‌خواهید پنیر پیتزای شما مانند پیتزاهای بیرونی کش بیاید، از پنیر یخ زده استفاده نکنید. پنیر را از یک ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا یخش باز شود.

۵- دمای پخت پیتزا با فر گازی خانگی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه است. دمای پخت پیتزا با فر برقی یا توستر بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه است. دمای پخت پیتزا برای پخت داخل ماهی تابه با شعله پخش کن و حرارت کم ۳۰ دقیقه است. به طور کلی هر زمان اطراف و ته خمیر رنگ گرفت؛ یعنی خمیر پخته است و پیتزای شما آماده است.

خرید قالب های پیتزا

پیشنهاد ما به شما مجموعه ثامن (رشید) تولید  می باشد که اولین کننده انواع قالب های پیتزا در ایران است. محصولات این شرکت باکیفیت و با مدل های متنوعی در بازار عرضه می‌شوند که باتوجه ‌به نیازهای مختلف مشتریان و حتی بصورت سفارشی در سایز و اندازه های مختلف عرضه و تولید می شود.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *